Tápanyagok

Tápérték

Egészségtelen élelmiszer volna a burgonya? Egyáltalán nem! Ellenkezőleg: A burgonyaféleségek tele vannak vitaminokkal, értékes tápanyagokkal, és nem tartalmaznak zsiradékot. Összehasonlításul: 100 g főtt burgonya mindössze 75 kcal-t tartalmaz. Ezzel szemben a főtt fehér rizs ugyancsak 100 grammja 147 kcal. Ráadásul a krumpli – szemben a főtt rizzsel vagy a tésztával – rostok és vitaminok kincsestára!

Vannak vidékek, ahol „pocaknövelőnek” tartják, ám ez egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy zsíros szószokat öntenek rá. A sült krumpli vagy hasábburgonya ugyancsak extra kalóriákat tartalmaz. Szerencsére ma már vannak nagyon ízletes burgonyafajtáink, melyek főzve, szószok nélkül, vagy legfeljebb némi fűszer és só hozzáadásával is élvezetesek.

A Táplálkozástudományi Intézet a „helyes étrend öt fő alkotóelemét” szem előtt tartva azt ajánlja figyelmünkbe, hogy együnk meg naponta 3-5 evőkanálnyi krumplit, mert ez az egészséges étkezési szokások szerves része.

HZPC